Nadat ik eerst voor ABN AMRO had gewerkt, schoof ik door naar ABN AMRO MeesPierson, de private bank van ABN AMRO. Ik begon er op 20 mei 2011, en zwaaide af op 30 september 2013. Bijna 2,5 jaar later dus. Het was een enerverende tijd, met uitdagend werk, waarbij ik veel verantwoordelijken had. Als webredacteur hield ik de hele site bij: eigenlijk was ik copywriter, webredacteur, content manager en meer.
De eerste maanden werkte ik aan het ombouwen van het private banking-gedeelte van de ABN AMRO-site. Vanaf januari 2012 werkte ik aan een verdere doorontwikkeling ervan. Sinds februari deed ik dat met een compleet online team: naast mij een projectmanager, webmarketeer en interactie ontwerper. Een goed team, dat het werken bij ABN AMRO weer een extra dimensie gaf.
Een paar maanden later moest de informatie weer omgezet worden. De site van ABN AMRO ging op de schop. En het private banking-gedeelte moest natuurlijk ook mee. Omdat de hele opzet van de site anders was, moest ik alles weer herstructureren en herschrijven. Geen probleem. De schouders eronder en knallen maar.
Het resultaat mocht er zijn. Begin juli 2012 ging de nieuwe, strakke site live.
Een site die nog wel aangepast moest worden. Finegetuned. Dit deed ik – vooral – samen met een nieuwe webmarketeer. Met hem was het zeer prettig werken. Samen vormden we een hecht team. We hebben veel werk verzet. Dat was ook wel nodig. De marketeers wilden dat er meer informatie op de site kwam. Dat bestaande pagina’s beter vindbaar werden. Dat campagnes werden toegevoegd. Allemaal prima.
Bovendien wilden we ook beginnen met social media, en dan vooral met Twitter en LinkedIn. Omdat de tweets ergens naar moesten verwijzen, besloten we om vaker actuele informatie te plaatsen. Deze informatie leverden de specialisten aan. Waarnaar ik er mee aan de slag kon gaan. De teksten waren immers niet geschikt voor internet. Maar nadat ik ze had geredigeerd wel.
In mei 2013 besloot mijn Marketing & Sales-afdeling te reorganiseren. Omdat de managers merkten hoe belangrijk internet en social media waren, riepen ze een speciaal team in het leven: het Multi-Channel team. Een team dat onder meer zou bestaan uit een vaste webredacteur.
Ik had geen interesse.
Na 2,5 jaar bij ABN AMRO MeesPierson vond ik het tijd voor iets anders. Nadat mijn manager een zeer goede opvolger had gevonden, kon ik met een gerust hart deze periode afsluiten.
Al met al was het een onvergetelijke tijd, waarin ik veel geleerd heb. Soms heb ik mezelf verbaasd. Als ik van wel heel ingewikkelde informatie een goed leesbare webtekst maakte. Of als ik op een dag wel heel veel werk deed. Dit kon ik alleen maar doen door de goede collega’s waarmee ik werkte. En het vertrouwen dat anderen in me hadden.
Dat vertrouwen heb ik niet geschaad.